[O1] Wymiana sprzęgła i dwumasa na zamach G60 i sprzęgło AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kimoch
    Classic
    • 2011
    • 18
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    looker, kilkanaście no...
    -śruby do wału 10,45pln sztuka potrzebne 6sztuk 62,52
    -śruby do docisku 1,54 sztuka potrzebne 6sztuk 9,24

    to masz 71,65 plus dojazd teraz zależy kto ile ma bo jak masz 50km do serwisu to 100pln na te manewry nie starczy ..
    ŻEBY JECHAĆ TRZEBA LAĆ!!! SZUKASZ CZĘŚCI DO Octavia I zadzwoń!!!
    Masz problem z wozem ? Prowadzę warsztat.. http://mechanika-kimoch.pl
    E-mail [email protected] ** Tel.792-316-586

    Komentarz

    • mwsoft
      Drive
      • 2012
      • 43

      Co do śrub do koła, to znalazłem tańszą alternatywę

      N90206103 x6 = SACHS 3096 005 000

      Taki zestaw kosztuje w intercarsie 23zł, w "normalnych" sklepach pewnie jeszcze taniej.
      Po śruby do docisku trzeba się jednak pofatygować do ASO, ale to już tylko 1,5zł za szt 8)

      Komentarz

      • Kimoch
        Classic
        • 2011
        • 18
        • Octavia II (1Z3)
        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

        mwsoft, nie rozmawiam o podróbach koniec tematu ...
        ŻEBY JECHAĆ TRZEBA LAĆ!!! SZUKASZ CZĘŚCI DO Octavia I zadzwoń!!!
        Masz problem z wozem ? Prowadzę warsztat.. http://mechanika-kimoch.pl
        E-mail [email protected] ** Tel.792-316-586

        Komentarz

        • mwsoft
          Drive
          • 2012
          • 43

          Zamieszczone przez Kimoch
          mwsoft, nie rozmawiam o podróbach koniec tematu ...
          A czy ja pisałem do Ciebie?

          Ciężko nazwać śruby Sachsa podróbkami. Koniec tematu. Myślisz, że śruby z ASO VW pieczołowicie struga w swoich fabrykach? A kto wyprodukował sprzęgło które sprzedajesz?

          Poza tym jako mechanik powinieneś wiedzieć, że tego typu krytyczne śruby się wymienia po jednym użyciu z powodu rozciągania się gwintów i ogólnego osłabienia materiału podczas pierwszego dociągnięcia. Próbujesz sprzedać używane śruby, których żaden poważny mechanik (poza garażowymi dłubaczami) by nie założył...

          Zejdź trochę z tonu - do kolegi parasite od razu skaczesz - skąd chłop ma wiedzieć od której strony koło ma oglądać...

          Komentarz

          • Kimoch
            Classic
            • 2011
            • 18
            • Octavia II (1Z3)
            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

            mwsoft, czytaj ze zrozumieniem ...
            ŻEBY JECHAĆ TRZEBA LAĆ!!! SZUKASZ CZĘŚCI DO Octavia I zadzwoń!!!
            Masz problem z wozem ? Prowadzę warsztat.. http://mechanika-kimoch.pl
            E-mail [email protected] ** Tel.792-316-586

            Komentarz

            • mwsoft
              Drive
              • 2012
              • 43

              Zamieszczone przez Kimoch
              mwsoft, czytaj ze zrozumieniem ...
              ?
              Na wklejonym przez Ciebie zdjęciu wyraźnie widać, że śruby są używane. Poza tym jest na nim tarcza od G60 (4 sprężyny) a piszesz, że sprzedajesz VR6...

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                Też zauważyłem, że kolega Kimoch jakiś nerwowy jest :diabelski_usmiech
                Co do śrub - faktycznie, na zdjęciu są używki i docisk też nie jest od VR6
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  Powiem tak. Byłem u mechanika i w sumie mi zrobi na jakie chcę. Jednomas no problem. Powiedział też, że to telepanie może mnie wkurzać ale nim dwumasa kompletnie się rozleci to jeszcze sporo polata.
                  Teraz spojrzałem na Allegro i widzę, ze komplet sprzęgła z dwumasą (koło, łożysko, docisk i tarcza) mogę mieć za 1000zł. Tak więc różnica niecałych 400zł i się zastanawiam czy jest sens się w to bawić. Po pierwsze ciężko znaleźć koło w dobrym stanie, trzeba je zawieźć i zabielić. Jak się źle zabieli to może się ślizgać, do tego nie wiem po czym poznać czy koło jest ok czy nie.
                  Nie mam zamiaru już auta podkręcać, tyle ile mam mi wystarczy, a momentu mi nie przysrosło na tyle, żeby dwumas tego nie wytrzymał. Do tego głównie trasy, więc nowy dwumas spokojnie powinien 100- 150 tyś., a że auto ma już 305 tyś. km to nie sądzę, żebym zrobił nim więcej niż te 400-450 tyś. km.
                  Także stwierdzam, że chyba dla mnie zabawa dla 300-400 zł zysku nie jest warta zachodu. Nie wiadomo też czy mi się spodoba jazda na jednomasie. :P

                  Kolega Kimoch pisze w ogłoszeniu, że sprzęgło to oryginalny LUK. Wcześniej było wspomniane, że LUK nie pasuje i brać tylko Sachsa, więc już sam nie bardzo wiem o co chodzi. :roll:
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • mwsoft
                    Drive
                    • 2012
                    • 43

                    Z tego co czytałem LUK nie tyle nie pasuje, co chyba mniej momentu wytrzymuje i coś tam było z tłumikiem drgań w nim.

                    Wiem, że mowa o O1, ale jesteś pewien tego zestawu za 1000zł? Na allegro pełno chińczyków w super cenach, zobacz ile kosztuje zestaw w intercarsie, potem odlicz od tego 25-35% typowej znizki dla mechanika i to będzie realna cena

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      mwsoft, no w intercarsie w sklepie internetowym 1299zł kosztuje.
                      Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!


                      To chyba będzie ten zestaw?
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • mwsoft
                        Drive
                        • 2012
                        • 43

                        Zamieszczone przez parasite
                        mwsoft, no w intercarsie w sklepie internetowym 1299zł kosztuje.
                        Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!


                        To chyba będzie ten zestaw?
                        Qrcze jakie to tanie jest do O1/G4 itp.
                        Do O2/G5 kosztuje już 2000 w intercarsie...

                        I tak się właśnie cholera zastanawiam... czy to nie jest jakiś spisek cenowy
                        No bo zarówno do O1 i O2 pasuje dokładnie ten sam zestaw 1M + sprzęgło od G60.

                        Więc ja się pytam - czym się do jasnej ciasnej różni dwumasa do O1 od dwumasy do O2?
                        Bardzo wygodnie, w katalogu Sachsa zestaw do O1 jest rozbity na numeru części składowych, a taki sam zestaw do O2 już nie ma podanych numerów... :diabelski_usmiech

                        Łożysko wyciskowe jest takie samo w O2/O1.

                        Komentarz

                        • Kimoch
                          Classic
                          • 2011
                          • 18
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          panowie coś źle mnie odbieracie :? do tego przyczepiliście się do tych używanych śrub jak bym to te śruby sprzedawał :shock:

                          sprzedaje zestaw koło tarcza docisk i daje do tego śruby....

                          Zamieszczone przez mwsoft
                          Poza tym jest na nim tarcza od G60 (4 sprężyny) a piszesz, że sprzedajesz VR6...
                          jak tarcza vr6 nie jest na 4 sprężynach widze że macie swoje teorie spoko to co wszyscy tu oszukują tak??




                          Zamieszczone przez parasite
                          Kolega Kimoch pisze w ogłoszeniu, że sprzęgło to oryginalny LUK.Wcześniej było wspomniane, że LUK nie pasuje i brać tylko Sachsa, więc już sam nie bardzo wiem o co chodzi.
                          jak Luk nie pasuje ? przeciez to to samo
                          ŻEBY JECHAĆ TRZEBA LAĆ!!! SZUKASZ CZĘŚCI DO Octavia I zadzwoń!!!
                          Masz problem z wozem ? Prowadzę warsztat.. http://mechanika-kimoch.pl
                          E-mail [email protected] ** Tel.792-316-586

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            Zamieszczone przez Kimoch
                            jak Luk nie pasuje ? przeciez to to samo
                            http://allegro.pl/sprzegl...2860890884.html
                            Chodzi o te opinie:
                            - kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001 o 350 do 450 zł gdy ja zakładałem sprzęgło dowiedziałem sie ze tylko sachs wchodzi bo luk jest ponoć za gruby(ponoć nieco grubsze tarcze), wiec dla spokoju zamówiłem sachsa


                            dzony, sprzęgło to tylko SACHS. LUK, nie wiedzieć czemu nie pasował i teraz leży bezczynnie


                            powiem/napiszę tak, wszyscy piszą o możliwości założenia sprzęgła od G60 do koła 1masowego, ale nikt nie napisał, że ma to być tylko i wyłącznie SACHS mnie to "śledztwo" kosztowało trochę nerwów, czasu i kasy, ale mogę uznać się "expertem" w temacie zmiany na 1masę byłem dziś w InterCars-ie i porównałem "na żywo" oba zestawy sprzęgła, znaczy LUK i SACHS. o ile średnice i grubości tarcz są te same, to już grubość innych elementów lekko odbiega od siebie. środek tarczy LUK-a jest grubszy /pokazałem na zdjęciu powyżej/ i tu jest problem, ale jutro będę miał już SACHS-a i dalej do roboty... nie promuję tu żadnej firmy, ale takie "detale" powinny być już daaaawno rozkminione przez znawców tematu. kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i po "burzy mózgów" oraz porównaniu "na żywo" okazało się co jest grane.


                            Ale to się tyczy chyba tylko G60.
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • mwsoft
                              Drive
                              • 2012
                              • 43

                              Zamieszczone przez Kimoch
                              sprzedaje zestaw koło tarcza docisk i daje do tego śruby....
                              No dobra, to nie wiem czemu się przyczepiłeś do mojego znaleziska firmowych śrub Sachsa za 20zł zamiast tych z ASO za 60.

                              jak tarcza vr6 nie jest na 4 sprężynach widze że macie swoje teorie spoko to co wszyscy tu oszukują tak??
                              ...
                              No przecież masz 6 sprężyn na zdjęciu na tej aukcji jak byk :szeroki_usmiech

                              VR6 ma 6 sprężyn, to wynika z rezonansów jakie wytwarza 6 cylindrowy silnik, w 4 cyl. założenie takiej tarczy powoduje właśnie grzechotanie.

                              [ Dodano: Pią 04 Sty, 13 20:24 ]
                              Zamieszczone przez parasite
                              Zamieszczone przez Kimoch
                              jak Luk nie pasuje ? przeciez to to samo
                              http://allegro.pl/sprzegl...2860890884.html
                              Chodzi o te opinie:
                              - kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001 o 350 do 450 zł gdy ja zakładałem sprzęgło dowiedziałem sie ze tylko sachs wchodzi bo luk jest ponoć za gruby(ponoć nieco grubsze tarcze), wiec dla spokoju zamówiłem sachsa
                              Może to zależy od typu skrzyni czy pasuje LUK? Dam sobie palca uciąć, że na którymś forum czytałem, że ktoś włożył LUKa i działało, tylko mu się po kilkudziesięciu tysiącach zaczęło ślizgać przy momencie pod 400 niuta.

                              Komentarz

                              • Kimoch
                                Classic
                                • 2011
                                • 18
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                osobiście montowałem taki zestaw LUK jak na foto i wszystko pasuje nie wiem może faktycznie chodzi o g60 tego nie przerabiałem

                                no na tej aukcji akurat tak a na ty pozostałych mają cztery
                                ŻEBY JECHAĆ TRZEBA LAĆ!!! SZUKASZ CZĘŚCI DO Octavia I zadzwoń!!!
                                Masz problem z wozem ? Prowadzę warsztat.. http://mechanika-kimoch.pl
                                E-mail [email protected] ** Tel.792-316-586

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  parasite, to jaka jest w końcu Twoja decyzja :?:
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • parasite
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1368

                                    Tony065, nie wiem jeszcze. Zestaw Sachsa mogę sobie kupić w każdej chwili, więc to nie problem. I tak przez cały przyszły tydzień tego nie zrobię więc mam jeszcze czas.
                                    Każdy zachwala swoje, ale żeby się nie okazało, że później zamiast oszczędzić to jeszcze dopłacę i to sporo. VR6 odpada ze względu na powszechną opinię o głośnym działaniu na jałowym. Jedynie co biorę w tej chwili pod uwagę to sprzęgło G60 Sachsa nówkę. Problemem pozostaje to koło. Na pewno nie dam za nie 200 zł bo to już mija się z celem. Z tego co poczytałem to też w sumie jest loteria na jakie kółko trafisz, a ja niestety nie jestem w stanie tak na prawdę go ocenić przy zakupie.

                                    btw. Tak sobie pomyślałem, że jeśli faktycznie VR6 ma wersję z 4 sprężynami tak jak pisze Kimoch to faktycznie u niego może nie występować problem z hałasem na jałowym biegu tak jak to opisują na innych forach?
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      parasite, ja mam 1-masę już prawie 2 lata i nic złego się nie dzieje. Jest parę kwestii, które trzeba wyjaśnić i u Ciebie też będzie OK. Ile śmocy ma teraz auto :?: jak masz jakieś koło na oku, to zapadaj fotkę na forum i Ci podpowiemy, bo nie każde jest do zabielania. Moje założyłem po przetarciu zwykłym papierem i śmiga. A sprzęgł to tylko Sachs. Nikt mnie nie namówi na Luk-a. Nic nie mam do tej marki, ale nie-mechanikom odradzam ten wybór.
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • parasite
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1368

                                        Tony065, mod jest niewielki. Wywalony przepływomierz i EGR z tego co pamiętam.

                                        Moment niewiele zwiększony.

                                        Koła nie mam w tej chwili żadnego na oku. Mam ustawione powiadomienie na maila jak coś się pojawia.
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          parasite, no to wybór jest Twój. jak nie będziesz dalej modził mocy w aucie i masz kasę na części, to kup 2-masę. jeżeli planujesz coś robić, to polecam 1-masę. nowe części możesz kupić od kolegów sprzedających w dziale komercyjnym. ceny maja bardzo dobre.
                                          P.S. dobry ten program, pewnie auto zaczęło "normalnie" jeździć.
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            Tony065, ano zaczęło, ale wyścigówka to nie jest. Spalanie troszku spadło i nie szarpie przy przyspieszaniu W sumie lepiej zrobić taki program niż wymieniać przepływomierz :P Wychodzi w kosztach praktycznie na to samo.

                                            Co do sprzęgła to jak pisałem. Trafi się pewne koło w dobrej cenie to pewnie je wrzucę. Z tego co konkon opisuje to jakiś dodatkowych wibracji nie ma i sprzęgło chodzi lżej. Jest jeszcze kilka innych opinii, które to potwierdzają. Kto nie spróbuje ten się pewnie nie przekona. Chciałem to zrobić głównie ze względu na koszty, ale jak mam jeszcze jeździć, dawać do wywarzania, zabielania itp. to gra nie jest warta świeczki. Najbardziej wkurzające jest to, że wymiana sprzęgła to prawie 15% wartości auta, a jeszcze turbinka się dopomina powoli serwisu :P Jakbym miał OII i miał wywalić 2000zł na same części to tu bym się nie zastanawiał ani minuty i wrzucił jednomasa :wink:
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • Bialy
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 306

                                              Czy te koła są coś warte? Dosyć drogie, ale mam już dość tego szukania, bo auto mam miesiąc uziemione... (fakt faktem nie potrzebuję go, ale czasem trzeba gdzieś podjechać i irytuje mnie już to pożyczanie)

                                              http://allegro.pl/kolo-zamachowe-doc...888901832.html to jest to co już mi kiedyś pokazowaliście, ale nie wiem jak z tym papierem ściernym, czy wodnym czy jakimś zwykłym drobnoziarnistym





                                              Nic lepszego nie znalazłem, jestem już zdeterminowany do zakupu czegokolwiek...

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                Bialy, jak na moje oko, to bierz to drugie. sam będziesz montował, czy jakiś mechanik :?: w zasadzie trzeba tylko zmatowić papierem, odtłuścić i jazda :wink:
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • Bialy
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 306

                                                  Mechanik, ja nie mam ani zaplecza, ani kanału ani niczego.
                                                  Zastanawiam się czy rozrząd wymieniać, ok. 70tys najechane przed wymianą, tylko na zimnym jakieś dziwne odgłosy wydaje (musiałbym nagrać) bo myślę, że to wina albo napinacza albo sprzęgiełka alternatora...

                                                  Komentarz

                                                  • Tony065
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2487
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                    Bialy, ja też nie miałem własnego zaplecza, ale zrobiłem sobie wolne na czas pracy nad autem i razem z mechanikiem robiłem wszystko. Rozwiń temat rozrządu, bo czegoś nie łapię. Ile masz zrobione od ostatniej wymiany :?:
                                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                    Antek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...